===
Membentuk ritual pelanggan.
Bisnes yang bagus dan bernilai tinggi untuk jangka masa panjang, adalah bisnes yang membina ritual pelanggan.
Mahu atau tidak, pelanggan akan patuh arahan kita setiap hari. Atau setiap kli menggunakan produk.
=================
Oreo - Bisnes Ritual, Bukan Cookies
=================
Contoh bisnes yang membentuk ritual pelanggan adalah Oreo.
Menurut Mark Faherty (Senior Category Business Director of Oreo), Oreo bukan cookies.
Oreo adalah ritual.
Pelanggan gunakan Oreo setiap hari. Pelanggan ikut cara makan Oreo yang telah dibenih dari awal, menerusi kempen-kempen iklan mereka.
Antara ritualnya adalah:
1) Putar,
2) Jilat,
3) Celup.
=================
Brand Sentiasa Melekat dan Kos Iklan Turun
=================
Bisnes yang membentuk ritual pelanggan dapat bertahan lebih lama.
Pelanggan sentiasa ingat brand kita. Kemudian, pelanggan seronok hebahkan brand kita pada orang lain,
Kos pengiklanan bisnes jadi rendah.
Ritual juga adalah sebahagian besar dalam strategi positioning.
=======
** Tip ritual pelanggan - Rahsia marketing untung RM15 juta setahun
=======
... Semuanya dengan teknik content marketing.
Iaitu teknik marketing seperti yang tuan puan baca sekarang ini.
Belajar bagaimana untuk tiru dan tingkatkan jualan bisnes tuan puan di Facebook.
Klik sini -->> http://
PS: Copyblogger untung ekstra RM15 juta setahun dengan menggunakan teknik marketing yang diajar dalam video 2x Marketing ini.
-tuan aqif azizan
No comments:
Post a Comment